loading...
کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , کلینیک تخصصی لاغری
بهزاد مقتدر بازدید : 16 پنجشنبه 08 تیر 1396 نظرات (0)

 

بدترین خطر در تاتو کردن این است که مردم از نتیجه تاتوکردن راضی نباشند و بخواهند که آنرا پاک کنند. اما جای تاتو همیشه به شکل یک زخم باقی می ماند. باید در انجام تاتو محتاط و مراقب بود چرا که راه برگشتی وجود ندارد. تاتو کردن مثل کوتاه کردن مو نیست. راه برگشت و پاک کردن تاتو ممکن است خیلی خطرناکتر از خود تاتو کردن باشد.

مشکلات ناشی  از تاتو

عفونت

علت گزارش شده براي اين مشكل استرليزه نامناسب و نادرست وسايل تاتو كردن و استفاده از رنگ هاي آلوده مي باشد. تاتوكارها براي اين كار يا كم تعليم ديده اند و يا اصلا تعليم نديده اند و اغلب نمی دانند كه چطور وسايل خود را بهداشتي نگه دارند تا از انتقال بيماري هاي خوني مانند هپاتيت يا حتی ايدز جلوگيري كنند. اگر چه تعدادي از رنگ هاي اضافه شده به تاتو براي استفاده در لوازم آرايشي تأييد شده اند اما هيچيك براي تزريق در پوست مورد تأييد قرار نگرفته اند. استفاده از رنگ هاي تأييد شده در تاتو ، خطوط را منقطع مي كند. بعضي از اين رنگها، رنگ صنعتي هستند كه فقط بعنوان جوهر پرينتر و يا رنگ نقاشي اتومبيل مناسبند.

تاتو مانند يک زخم باز است كه يا بايد آن را پوشاند و پانسمان كرد و يا با استفاده از كرمهای آنتي بيوتيک از آن مراقبت كرد تا عفوني نشود و هنگام رفتن زير تابش آفتاب از كرمهای ضد آفتاب استفاده كرد. توصيه ميشود همه پس از انجام تاتو حتماً از قرار گرفتن زير تابش مستقيم آفتاب اجتناب نماييد و از كرمهاي ضدآفتاب با حداقل SPF30 بر روی تاتو استفاده كنيد.

تاتو به عنوان راهی برای انتقال بيمارهای عفونی مانند هپاتيت B ، سيفليس، جذام، سل، سرطان پوست، psoriasis ، سندروم شو˜ک سمي و يا حتی تغييرات رفتاری شناخته شده است.

خطر زخمهای ناشی از عفونت

برداشتن و پاک كردن تاتو يک كار پرزحمت و پررنج است كه معمولاً با چند راه درماني و هزينه هاي قابل توجهی همراه است. پاك كردن تاتو بدون ايجاد زخم شايد غيرممكن باشد. تقريباً تمام مشكلات از وقتي شروع مي شود كه مردم در مي يابند كه از انجام تاتو پشيمان هستند و اقدام به پاك كردن آن مي نمايند.

هپاتيت B

هپاتيت B بزرگترين خطر را ايجاد مي كند و اين ويروس از طريق استفاده از سوزن مشترك تاتو منتقل مي شود.

ايدز

تاتو كردن همچنين به انتشار ويروس ايدز كمك مي كند. خطر افرادي راكه از نوك خودكارهاي خالي خودنويس براي تاتو كردن استفاده مي نمايند بيشتر تهديد مي كند. دريافت ويروس HIV از طريق تاتو كردن زياد معمول و رايج نيست، اگر تاتوكارها از اصول كنترل صحيح عفونت تبعيت نكنند اين امكان همواره  به  صورت بالقوه وجود دارد.

خطر افزايش سرطان

رنگ ها و جوهر هاي جديد هر روزه به بازار آمده و زود هم ناپديد مي شوند. اين جوهرها و رنگ ها باعث تحريكات و التهابات پوستي مي شوند. نكته منفي در مورد اين جوهرها اين است كه هنوز عوارض دراز مدت استفاده از اين جوهرها مشخص نشده است. اين جوهرها احتمالاً مي توانند باعث ايجاد و بروز بعضي از سرطانها باشند. كساني كه تاتو مي كنند در معرض خطر ابتلا به بيماری های عفونی پوستی هستند. اگر شما زمينه حساسيتي در پوستتان داريد، پس از تاتو كردن امكان تشديد و يا بروز آن در شما بيشتر است. –

انتقال هپاتيت C

تاتو كردن مي تواند شاهراهی براي ابتلاءبه هپاتيت C باشد، شايع ترين عفونت ويروسي مزمن كه ۲ درصد از جمعيت مردم آمريكا به آن آلوده شده اند. تحقيقات نشان داده كه مردمی كه در سالن هاي تبليغاتی تاتو، تاتو كرده اند ۹ بار بيشتر از مردمي كه تاتو نكرده اند در معرض خطر ابتلا به هپاتيت C مي باشند. هپاتيت C مي تواند از طريق تاتو كردن بوسيله سوزن هاي از قبل استفاده شده توسط مشتريان قبلي و يا رنگ های استفاده شده ، نقص در تكنيک استرليزه كردن، مانند امتحان تيزی سوزن با دست و بعد تماس آن دست با پوست كسي كه تاتو روی او انجام مي شود منتقل مي شود. اگر فكر مي كنيد كه شما در معرض بيماري هاي HIV ، هپاتيت C و يا هپاتيت B قرار گرفته ايد، حتماً تست مربوط به بيماری خود را انجام داده، بعد اقدام به تاتو نماييد.

در مورد هپاتيت B مي توانيد واكسن آن را تزريق نماييد. هنگام تاتو كردن حتماً از سوزن هاي يكبار مصرف آماده و جوهر تازه و نو در ظرف هاي آماده استفاده نماييد و از استرليزه شدن و ضدعفوني شدن وسايل تاتو در دستگاه اتوكلاو مطمئن شويد. مراقب باشيد كه تميز كردن وسايل با سفيد كننده ها و يا هر ضدعفوني كننده ديگر ويروس هپاتيت C را از بين نمي برد.

زنان باردار و تاتو

تاتو کردن زنان باردار ایده خوبی نیست. هر چند اگر تمام احتیاط های لازم انجام شود مشکلی پیش نخواهد آمد اما این کار را توصیه نمی کنیم . ازآنجائیکه در بعضی افراد خونریزی هم دیده شده در مورد خانم های باردار بهتر است اینکار را انجام ندهند چرا که خونریزی اگر منعقد نشود جنین به خطر خواهد افتاد.

مهمترین خطری که مادران و خانم های باردار را تهدید می کند خطر ابتلا به هپاتیت B  و بیماری های عفونی خونی می باشد که هم مادر و هم جنین در معرض خطر قرار می گیرند.بیشتر مواد رنگی به کار رفته در خالکوبی یا تاتو  Tattooسمی و سرطان زا هستند و پاک کردن آنها نیز خطراتی در پی دارد. ۳۰۰ ترکیب رنگی مختلف که برای خالکوبی های رنگی استفاده می‌شوند از مواد شیمیایی سمی تشکیل شده اند و ممکن است عوارضی مانند التهاب، تحریک پوستی و حتی سرطان ایجاد کنند.

هنگام خالکوبی در هر ثانیه ۲۰ نیش سوزن وارد پوست می‌شود و بخشی از ذرات رنگ وارد جریان خون و لنف می شود و غده‌های لنفاوی منطقه خالکوبی شده را سیاه می کند. از سوی دیگر پاک کردن خالکوبی ها و تاتو نیز که با استفاده از لیزر انجام می شود، مشکلاتی در پی دارد. در این روش بلورهای رنگی خالکوبی ، خرد و وارد دستگاه گردش خون و ایمنی بدن می شوند که ممکن است عوارض فراوانی از جمله سرطان ایجاد کنند. خالکوبی افزون بر این عوارض خطر انتقال بیماری های عفونی خطرناک مانند هپاتیت و ایدز را نیز افزایش می دهد.

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو | جم کلینیک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 130
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 2,520
  • بازدید کلی : 9,108